Внимание
×23.1. чрез националния телефон на ОПЕРАТОРА за заявка на куриер;
23.2. по телефона на офиса, обслужващ населеното място; телефонът е отбелязан в актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА и на интернет-страницата му www.evropat.bg.
23.3. онлайн чрез интернет-страницата на ОПЕРАТОРА www.evropat.bg.
23.4. при подаването на заявката се уточняват часа и мястото за приемане на пратката, вида и размерите й.
24.1. от адреса, подаден при заявката;
24.2. в офис на ОПЕРАТОРА. Адресите на офисите са посочени в актуалната тарифа и на интернет-страницата на ОПЕРАТОРА www.evropat.bg.
25. Пратката се таксува на база тарифно тегло, което представлява по-високото от реалното или обемното тегло на пратката. Обемното тегло се изчислява по формулата VG=a.b.c/6000 (където a= обща ширина в см; b=дължина в см; c=височина в см).
26. „Документална пратка” е пратка на хартиен носител, формат А4 и тегло до 0.500 гр.
27. Максимално допустимите размери на един пакет са: тегло 50 кг и дължина 3 метра.
28. ОПЕРАТОРЪТ предлага опаковки за опаковане на документални и малки колетни пратки.
29. Опаковката на пратката е риск и отговорност на ПОДАТЕЛЯ. Тя трябва да бъде надеждна и достатъчна, за да издържи претоварване и превоз – изработена от подходящ материал, с необходимите уплътнения и укрепвания, осигуряващи максимална защита от увреждане на съдържанието както на самата пратка, така и на другите пратки.
30. ОПЕРАТОРЪТ може да приеме и пратка с недостатъчна опаковка, по изрично настояване на ПОДАТЕЛЯ, като последният декларира това обстоятелство с подписа си в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”.
31. ОПЕРАТОРЪТ изчаква ПОТРЕБИТЕЛЯ за опаковане и подготовка на пратката 15 (петнадесет) минути след предварително уговорения час за прием. При задържане на ОПЕРАТОРА след този срок към цената на куриерската услуга се добавя такса в размер на стойността на куриерската услуга за доставка на документална пратка на код 3 „от врата до врата” по актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА.
32. ОПЕРАТОРЪТ поставя безплатно стикери, онагледяващи указанията на подателя, посочени в товарителницата, а именно „Чупливо”, „Посока на позициониране при превоз”, „Приоритетна доставка”, „Внимание”.
33. ОПЕРАТОРЪТ приема пратките от ПОДАТЕЛЯ и ги предава на ПОЛУЧАТЕЛЯ, съгласно условията, заявени от ПОДАТЕЛЯ в товарителницата.
34. Владелец на куриерската пратка е ПОДАТЕЛЯТ до физическото й получаване от ПОЛУЧАТЕЛЯ и деклариране на това обстоятелство с подпис върху товарителницата при заплатена транспортна услуга.
35.1. потвърждава верността на вписаните данни в нея;
35.2. поема отговорност за неточност, невярност или непълнота на данните;
35.3. декларира, че пратката му не съдържа забранени за пренасяне предмети и вещества по реда на чл. 56.
35.4. предоставя личните си данни и дава съгласието си за обработването им, във връзка с изпълнението на сключения договор за куриерска услуга, по който е страна;
35.5. дава съгласието си за действия с пратката му, съгласно чл. 54.10 и чл. 54.11;
35.6. декларира, че е запознат с настоящите Общи условия.
36. Съобщенията се приемат от ПОТРЕБИТЕЛЯ във физическа форма или по електронна поща в зависимост от договора с ОПЕРАТОРА. Данните на получателя, пълнотата и достоверността на адресите са отговорност на подателя. Съобщенията се предават на получателите по разносен лист на адреса, посочен от потребителя.
37.1. „Обявена стойност” е услуга, представляваща отговорност на ОПЕРАТОРА до обявената от ПОДАТЕЛЯ стойност на съдържанието на пратката в случаи на загуба, кражба, повреда или унищожаване. За обявена стойност на пратката се приема стойността, посочена в съответното поле на подписаната от ПОДАТЕЛЯ товарителница за тази пратка.
37.2. При обявяването на стойността на пратката ПОДАТЕЛЯТ задължително представя удостоверяващ документ (фактура или стокова разписка/ опис), данните на който (номер и дата) се вписват в товарителницата. В поле „Други условия” се посочват фабричен номер, вид, марка и модел на продукта. Ако пратката съдържа повече от един вид стока и описанието е невъзможно да се събере в поле “Други условия”, там се прави запис: “Стоки по приложен опис, към фактура №…/ Стокова разписка № … ”.
37.3. ОПЕРАТОРЪТ приема пратки с обявена стойност, след като в присъствието на ПОДАТЕЛЯ е направил оглед на стоката за видими дефекти и счупвания, и е установил съответствие между съдържанието на пратката и описанието по приложения документ. Копие от удостоверяващия документ остава в офиса, приемащ пратката с обявена стойност.
37.4. Пратки с обявена стойност се приемат само в надеждна и достатъчна опаковка, като ОПЕРАТОРЪТ поставя стикер „Внимание”.
38.1. Под “чупливи пратки” следва да се разбират: произведения от стъкло, порцелан, керамика, леки пластмаси; автомобилни стъкла и резервни части – фарове и други, съдържащи стъкло; картини, рамки, пана и други вложени в рамки; всички други пратки, обявени от ПОДАТЕЛЯ за “чупливи”.
38.2. В присъствието на ПОДАТЕЛЯ, преди опаковането на пратката, се прави преглед за целостта на съдържанието и начина на опаковането му. Чупливата пратка трябва задължително да бъде добре уплътнена и обезопасена, за да издържи превоз и транспортиране.
38.3. При приемането на чуплива пратка се маркира поле „Чупливо” на товарителницата. На опаковката на пратката ОПЕРАТОРЪТ поставя стикер „Чупливо” и стикер „Посока на позициониране при превоз”.
39.1. Пратка с наложен платеж се предава на ПОЛУЧАТЕЛЯ след събиране на сумата на наложения платеж.
39.2. Пратка с наложен платеж може да се отвори от ПОЛУЧАТЕЛЯ преди заплащане на наложения платеж само в случай на изрично разрешение на ПОДАТЕЛЯ, посочено в товарителницата. Преди отварянето на пратката, ПОЛУЧАТЕЛЯТ:
39.2.1. предоставя личната си карта, данните от която се вписват в поле „Други условия” на товарителницата;
39.2.2. заплаща куриерската услуга на ОПЕРАТОРА, ако тя е за негова сметка.
40. ОПЕРАТОРЪТ извършва приоритетна доставка на пратки в определен от ПОДАТЕЛЯ час в населените места от първа зона на актуалната тарифа. На пратката ОПЕРАТОРЪТ поставя стикер „Приоритетна доставка”.
41. Доставянето на пощенски пратки се извършва в офис на ОПЕРАТОРА или на адреса на ПОЛУЧАТЕЛЯ, срещу подпис.
42. Пощенски пратки, адресирани „до поискване“, се предават на ПОЛУЧАТЕЛЯ в офис на ОПЕРАТОРА, срещу документ за самоличност.
43. Всяка куриерска пратка или съобщение, доставяно с разносен лист, се предава на ПОЛУЧАТЕЛЯ лично. В случай на невъзможност да се предаде лично или при продължително отсъствие на получателя, се предава на друго лице, което е съгласно да приеме пратката и се е задължило пред служителя на ОПЕРАТОРА да я предаде на получателя. Друго лице може да бъде всеки пълнолетен член от домакинството му или който живее с получателя на адреса, или е работник, служител, съответно работодател на получателя. Предаването на пратки на търговци и на юридически лица става на посочения от подателя адрес на офиса и може да се извърши на всеки служител или работник, който е съгласен да приеме пратката. Тези обстоятелства се отбелязват върху товарителницата или разносния лист.
44. При доставка на пратката, в случай на отсъствие на ПОЛУЧАТЕЛЯ, ОПЕРАТОРЪТ му оставя известие с координати за връзка – стикер „Имате пратка”. След уточнение се извършва повторно посещение на адреса, посочен на товарителницата.
45. Ако ПОЛУЧАТЕЛЯТ откаже да получи пратката или съобщението, това обстоятелство се вписва в товарителницата или в разносния лист и ПОЛУЧАТЕЛЯТ се подписва. Отказът да подпише се удостоверява от служител на ОПЕРАТОРА.
46.1. Ако пратката не е доставена до 7 (седем) работни дни от получаването си в офиса по адрес на ПОЛУЧАТЕЛЯ, ОПЕРАТОРЪТ изготвя и изпраща уведомително писмо с обратна разписка до ПОДАТЕЛЯ, в което посочва причината за неразнасянето на пратката.
46.2. В срок до 10 (десет) работни дни от получаването на уведомителното писмо ПОДАТЕЛЯТ на пратката трябва да даде писмено разпореждане за действията на ОПЕРАТОРА относно пратката – връщането й на подателя или изпращането й на друг адрес. При недоставени или отказани пратки, всички разходи по изпращането на нов адрес и връщането на пратката са за сметка на ПОДАТЕЛЯ.
46.3. В случай, че ПОДАТЕЛЯТ не даде разпореждане в срок до 10 (десет) работни дни и не се яви, за да си получи обратно пратката, то тя става собственост на ОПЕРАТОРА. В този случай ОПЕРАТОРЪТ, в качеството си на собственик, има право да се разпорежда с пратката, включително да пристъпи към унищожаването й.
47. ОПЕРАТОРЪТ начислява такса „Магазинаж” при престой на пощенска пратка в офис на ОПЕРАТОРА след седмия работен ден от датата за доставка на пратката.
48. При заявено желание от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ за промяна на някое от обстоятелствата, посочени в товарителницата, такава се извършва само след писменото му разпореждане. Образец на документа „Разпореждане за промяна условията по доставка на пратка” се предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ от ОПЕРАТОРА чрез неговите служители и е публикуван на интернет-страницата му www.evropat.bg в линк „Документи”.
49. При заявено желание за промяна на адреса на доставка от ПОТРЕБИТЕЛЯ след осъществен от ОПЕРАТОРА опит за доставка на посочения в товарителницата адрес, се оформя нова товарителница. Заплащането на двете товарителници е съгласно указанията на ПОТРЕБИТЕЛЯ, заявил промяната.
50.1. Когато установеното тарифно тегло е по-високо от посоченото в товарителницата, ПОТРЕБИТЕЛЯТ доплаща разликата в цената на куриерската услуга;
50.2. Когато установеното тарифно тегло е по-малко от посоченото в товарителницата, ОПЕРАТОРЪТ възстановява на ПОТРЕБИТЕЛЯ разликата в цената на куриерската услуга.
51. В случай, че ПОДАТЕЛЯТ на пратката или съобщението е посочил непълен/ неточен адрес или телефон за връзка с ПОЛУЧАТЕЛЯ, ОПЕРАТОРЪТ не е обвързан с предварително обявения срок за доставка на пратката.