Внимание
×
52.1. да изисква сключване на договор за ползване на всички пощенски услуги, предлагани от ОПЕРАТОРА;
52.2. да получи услугите по Раздел ІІ с качество и параметри съгласно Раздел ІV;
52.3. да получи пълна информация за характеристиките и параметрите на предлаганите услуги от ОПЕРАТОРА;
52.4. да получи екземпляр от товарителницата на пратката;
52.5. да получи пълна информация за статуса на всяка своя пратка, както от служители в офисите на ОПЕРАТОРА, така и на неговата интернет-страница www.evropat.bg
52.6. да провери съдържанието на пратката при получаване, в присъствието на служител на оператора;
52.7. да подава молби, жалби и предложения и да получава отговор от ОПЕРАТОРА в едномесечен срок от датата на подаването им;
52.8. да адресира жалби и сигнали до Комисията за регулиране на съобщенията;
52.9. да подава рекламации и да получава обезщетения в случаите и по реда на Раздел ІХ;
52.10. подателят има право да се разпорежда с пратката до момента на връчването й на получателя, в качеството си на неин законен владелец и разпоредител;
52.11. получателят, в качеството си на такъв, има право да се разпорежда с пратката до момента на връчването й, само по отношение промяна на адреса на доставка, като заплати стойността на куриерската услуга във връзка с поисканата промяна;
52.12. да промени някое от посочените в товарителницата обстоятелства след писмено разпореждане;
52.13. да получи обратно пратката си при отказ на получателя да я приеме, като заплати съответната сума на ОПЕРАТОРА за връщането й;
52.14. да ползва опаковки за опаковане на документални и малки колетни пратки, предлагани от ОПЕРАТОРА;
52.15. да изпрати пратка и в друга опаковка на свой риск и отговорност.
53.1. да подготви пратката в подходящ вид и с достатъчна опаковка (уплътнена и обезопасена), за да издържи транспортиране и претоварване;
53.2. подателят се задължава да сложи подписа си върху товарителницата, като доказателство за верността на всички вписани данни, включително номера на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
53.3. да освободи от отговорност ОПЕРАТОРА при изпращане на пратка с недостатъчна опаковка по свое настояване, като се подпише в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”;
53.4. при изпращане на чуплива пратка да позволи на ОПЕРАТОРА проверка на целостта й;
53.5. при изпращане на пратка с обявена стойност да позволи на ОПЕРАТОРА проверка на съответствието на подадените данни за пратката и действителните;
53.6. да предплати цената на услугата, съгласно актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА, освен ако не е посочен друг начин на плащане в индивидуалния договор;
53.7. да предостави точни, верни и пълни данни за получателя на пратката;
53.8. да предоставя личните си данни, като дава съгласието си за обработването им, във връзка с изпълнението на договора за куриерска услуга, по който е страна;
53.9. с цел опазване тайната на кореспонденцията ПОДАТЕЛЯТ да слага подпис на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
53.10. да поеме всички разноски на ОПЕРАТОРА по изпълнението на допълнително дадени разпореждания по доставката на пратката му;
53.11. подателят е длъжен да заплати стойността на услугата за пратка, изпратена за сметка на получател при отказ за плащане от негова страна;
53.12. да доплати цената на куриерската услуга, в случай на установено по-високо тарифно тегло на пратката от посоченото в товарителницата;
53.13. да понесе отговорност за щетите, причинени от подадена от него пратка на други пратки, имущество, служители на ОПЕРАТОРА или други лица. Отговорността е в размер на понесените от ОПЕРАТОРА загуби или изплатените обезщетения.
54.1. да изисква пратката да бъде в подходящ вид и с опаковка за транспортиране, която да не застрашава целостта или съдържанието на другите пратки;
54.2. да предостави на ПОТРЕБИТЕЛЯ пликове за документални и малки колетни пратки;
54.3. с цел опазване тайната на кореспонденцията да изисква от ПОДАТЕЛЯ да слага подпис на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
54.4. да не приеме пратки в неподходящ вид и с недостатъчна опаковка за транспортиране или съдържащи забранени за превоз вещества и материали, изброени в Раздел VІІІ;
54.5. да приеме пратка с недостатъчна опаковка единствено по настояване на ПОДАТЕЛЯ, изисквайки от него да го освободи от отговорност, като се подпише в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.6. да провери в присъствието на ПОДАТЕЛЯ целостта на пратка, обявена за чуплива, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.7. за пратка с обявена стойност да провери в присъствието на ПОДАТЕЛЯ целостта на пратката и съответствието на подадените по опис данни и действителните, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.8. да изисква от подателя посочването на точни, верни и пълни данни за получателя на пратката (адрес, телефон, име), както и описание на съдържанието й;
54.9. в качеството си на администратор на лични данни да изисква предоставянето на такива от потребителитe във връзка с изпълнението на договора за куриерска услуга;
54.10. с цел запазване на съдържанието им да доопакова безвъзмездно пратки, които в процеса на транспортиране са получили нарушаване на целостта на опаковката;
54.11. да извършва контролно замерване на пратка и при установена разлика с тарифното й тегло, посочено в товарителницата, да таксува ПОТРЕБИТЕЛЯ на действителното тарифно тегло;
54.12. да извърши проверка на пратка при съмнение за вложени забранени предмети или вещества в нея, в присъствието или с писменото съгласие на подателя. При отказ или липса на отговор, ОПЕРАТОРЪТ има право да откаже приемането на пратката или да уведоми компетентните органи, ако пратката е вече приета;
54.13. да организира приемането и транспортирането на пратките на потребителите по транспортна схема, оптимална и целесъобразна за него;
54.14. да сключва индивидуални договори с потребителите;
54.15. да получи обявеното в актуалната му тарифа или договорено в индивидуален договор възнаграждeние за предоставяне на съответната услуга;
54.16. да получи обезщетение от потребителите за причинени от техните пратки щети, нанесени на имуществото или служителите на оператора или на другите пратки.
55.1. да осигури на всички ПОТРЕБИТЕЛИ равнопоставен достъп до предлаганите услуги;
55.2. да опазва тайната на кореспонденцията по време и след извършване на услугата;
55.3. да спазва изискванията за защита на личните данни при извършването на предлаганите услуги;
55.4. да предостави на подателя и на получателя на пратката екземпляр от товарителницата;
55.5. да предостави на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ информация за всички характеристики на услугите, а при поискване да прави справки относно условията и реда за ползването им;
55.6. да предостави информация за статуса на всяка пратка до момента на получаването й и след това, както чрез служители в офисите си, така и на интернет-страницата си www.evropat.bg
55.7. да предостави възможност на получателя да провери съдържанието на пратката в момента на получаването й, в присъствието на служител на оператора;
55.8. да определи срокове за доставяне на пощенските пратки;
55.9. да изпълни заплатената от потребителя услуга с параметрите на качеството съгласно Раздел ІV;
55.10. да изпълнява допълнителни разпореждания на ПОТРЕБИТЕЛЯ, преди пратката да е доставена, ако те са изпълними и не нарушават организацията на работа на ОПЕРАТОРА;
55.11. да води и съхранява регистър на постъпилите молби, жалби и предложения, причините и основателността им и предприетите след разглеждането им действия. Данните да се съхраняват за срок от 12 (дванадесет) месеца при спазване на действащите правила за защита на личните данни;
55.12. да разглежда и взема становища по рекламации и предложения от потребителите в едномесечен срок от датата на подаването им;
55.13. да обезщети ПОТРЕБИТЕЛИТЕ съгласно Раздел ІХ;
55.14. да уведоми ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за настъпили промени в тарифата с цените чрез информация, поставена на видно място в офисите му и чрез публикуване на съобщение на интернет-страницата www.evropat.bg
55.15. да уведоми във възможно най-кратък срок ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за ограничения в предоставянето на услугите, наложени от компетентните органи при извънредни обстоятелства или във връзка с националната сигурност и отбраната на страната;
55.16. да поставя Общите си условия и актуалната тарифа на видни места в офисите и на интернет-страницата си www.evropat.bg, както и да ги предоставя безплатно на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ при поискване.