• български
  • English
    • office@evropat.com
    • 0 700 10 717
    • ул. Георги Трингов 6
    • РАЗДЕЛ IXРАЗДЕЛ IX

home logo
  • Начало
  • За нас
    • Новини
    • Партньори и клиенти
  • Услуги
    • Актуална тарифа (PDF)
    • Вътрешни куриерски услуги
    • Пощенски паричен превод
    • Проследяване на пратка
    • Онлайн магазини
    • Тарифен калкулатор
    • Такса „Гориво“
    • Такса „Магазинаж“
    • Карго експрес
    • Палетни услуги
    • Документи
    • Мултифункционален банер за Вашия сайт
  • Офиси
    • Населени места
  • Франчайзинг
  • Международни
    • Източна и Западна Европа
    • Гърция до врата
    • Гърция до автомат
      • Автомати
    • Кипър
  • Кариери
  • Контакти

Внимание

×

ПРОЦЕДУРИ ЗА РЕКЛАМАЦИИ И ОБЕЗЩЕТЕНИЯ

57. Потребителите имат право на рекламации в случай на повредени, загубени, ограбени или унищожени пратки, както и при неспазване на срока за доставяне, при неспазване на срока на изплащане на сумата по наложен платеж и при неизпълнение от страна на ОПЕРАТОРА на договорните задължения. Потребителите имат право на рекламации и при неправилно изпълнение на договора за доставка на съобщение.

58. В момента на предаването на пратката, в присъствието на представител на ОПЕРАТОРА,  ПОТРЕБИТЕЛЯТ има възможност и право да извърши преглед на съдържанието и опаковката на пратката, и да провери дали са изпълнени условията по товарителницата. При установяване на пратка, която е повредена (с нарушена цялост), ограбена (с липса на част или цялото съдържание) или унищожена (увредата не позволява използване по предназначение), при забавено изпълнение на куриерската услуга или при неизпълнение на други договорни задължения, ПОЛУЧАТЕЛЯТ удостоверява тези обстоятелства със запис „Пратката рекламирана” и подписа си в поле „Други условия” на товарителницата. В момента на предаването на пратката се съставя констативен протокол (по образец) в два екземпляра, подписан от служител на ОПЕРАТОРА и от ПОТРЕБИТЕЛЯ. На основание констативния протокол ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да предяви рекламация.

59. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право на рекламация за загуба (преди доставката) или кражба на пратка.

60. За една и съща пратка рекламация може да подаде само една заинтересована страна.

61. Предявилият рекламация ПОТРЕБИТЕЛ по т. 58 и т. 59 попълва рекламационно писмо (свободен текст), в което вписва исканията си към ОПЕРАТОРА. При предявяване на рекламация ПОТРЕБИТЕЛЯТ посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт. Към рекламационното писмо задължително се прилагат документи, удостоверяващи произхода на стоката и доказващи претенцията по основание и размер (при повредени, ограбени, унищожени, загубени и откраднати пратки), а за пратките с обявена стойност – и документите по т. 37.2.

62. За улеснение на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ОПЕРАТОРЪТ публикува на интернет-страницата си www.evropat.bg в линк „Документи” примерни образци на документи „констативен протокол” и „рекламационно писмо”.

63. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да подаде рекламация в срок до 6 (шест) месеца, считано от датата на приемане на пощенската пратка.

64. Рекламацията е редовно предявена единствено тогава, когато:

64.1. са заплатени без отлагане или прихващане всички дължими суми по товарителницата на рекламираната пратка;
64.2. при рекламация за повредена, ограбена или унищожена пратка, рекламираната пратка/част от пратка е предадена на ОПЕРАТОРА, за да се извърши проверка на посочените в рекламационното писмо обстоятелства;
64.3. са представени следните документи: рекламационно писмо; документи, удостоверяващи произхода на стоката и доказващи претенцията по основание и размер (при повредени, ограбени, унищожени, загубени и откраднати пратки);констативен протокол (за повредени, ограбени, унищожени пратки, при забавено изпълнение на куриерската услуга), а за пратките с обявена стойност – и документите по т. 37.2.

65. Рекламацията се завежда в Регистъра на предявените рекламации на съответния офис на ОПЕРАТОРА. На рекламанта се предоставя документ с входящия номер и датата на подаване на рекламационното писмо.

66. ОПЕРАТОРЪТ има право да откаже разглеждането на рекламация, при предявяването на която не са изпълнени условията по т. 64. В този случай ОПЕРАТОРЪТ уведомява писмено ПОТРЕБИТЕЛЯ в срок от 15 (петнадесет) дни от датата на рекламационното писмо.

67. При счетени за основателни рекламации на пратки без обявена стойност размерът на обезщетението се определя от ОПЕРАТОРА, както следва:

67.1. за повредена пратка – обезщетение в размер на до 5 (пет) пъти стойността на куриерската услуга без ДДС (в размер до стойността на действителната щета), но не повече от 25 (двадесет и пет) лева;
67.2. за повредена част от пратка – обезщетение в размер на действителната щета, но не повече от 15 (петнадесет) лева;
67.3. за загубена или открадната пратка – обезщетение в размер на до 5 (пет) пъти стойността на куриерската услуга без ДДС (в размер до стойността на действителната щета), но не повече от 25 (двадесет и пет) лева;
67.4. за загубена или открадната част от пратка – обезщетение в размер на действителната щета, но не повече от 15 (петнадесет) лева;
67.5. за ограбена пратка – обезщетение в размер на до 5 (пет) пъти стойността на куриерската услуга без ДДС (в размер до стойността на действителната щета), но не повече от 25 (двадесет и пет) лева;
67.6. за ограбена част от пратка – обезщетение в размер на действителната щета, но не повече от 15 (петнадесет) лева;
67.7. за унищожена пратка – обезщетение в размер на до 5 (пет) пъти стойността на куриерската услуга без ДДС (в размер до стойността на действителната щета), но не повече от 25 (двадесет и пет) лева;
67.8. за унищожена част от пратка – обезщетение в размер на действителната щета, но не повече от 15 (петнадесет) лева.

68. При счетени за основателни рекламации на пратки с обявена стойност размерът на обезщетението се определя от ОПЕРАТОРА, както следва:

68.1. за  повредена или ограбена пратка  – обезщетение в размер на действителната стойност на нанесената щета, но не повече от обявената стойност;
68.2. за повредена или ограбена част от пратка – обезщетение в размер на действителната стойност на нанесената щета на конкретната част;
68.3. за загубена, открадната или унищожена пратка – обезщетение в размер на обявената стойност;
68.4. за загубена, открадната или унищожена част от пратка – обезщетение в размер на действителната стойност на нанесената щета на конкретната част.

69. Ако за пратка с обявена стойност се установи несъответствие между заявените от ПОДАТЕЛЯ в товарителницата данни и представените за нуждите на рекламационното производство, ОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да не изплаща обезщетението в пълния размер на претенцията.

70. При изплащане на обезщетение по рекламация, равно на стойността на рекламираната пратка, ОПЕРАТОРЪТ става собственик на пратката. При изплащане на обезщетение по рекламация, равно на стойността на рекламираната част от пратка, ОПЕРАТОРЪТ става собственик на тази  част от пратката.

71. При счетени за основателни рекламации за неизпълнение на договорените срокове за доставка, съгласно графика на обслужване на населеното място, посочен в актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА, обезщетението е в размер на стойността на предплатената куриерска услуга.

72. При счетена за основателна рекламация за неспазване срока на изплащане на сумата по наложен платеж, обезщетението е в размер до стойността на услугата наложен платеж, посочена в актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА.

73. При счетени за основателни рекламации за неизпълнение на други договорни задължения, обезщетението е в размер на стойността на куриерската услуга за доставка на документална пратка на код 3 „от врата до врата” по актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА.

74. Рекламация за неправилно изпълнение на договора за доставка на съобщения, предавани чрез електронни съобщителни средства и доставяне на тези съобщения на получателя като пощенски пратки се удостоверява с неотчетена доставка по разносен лист към потребителя. Обезщетението по рекламации за забавяне, загуба, унищожение или кражба на доставка по разносен лист се определя от пощенския ОПЕРАТОР и е в размер на действителната стойност на нанесената щета, но не повече от два пъти стойността на пощенската услуга.

75. Пощенският оператор е длъжен в срок от 30 (тридесет) дни от подаването на рекламацията да уведоми писмено рекламанта за резултата по редовно предявената от него рекламация.

75.1. при счетена за основателна рекламация, ОПЕРАТОРЪТ посочва в отговора си размера на обезщетението, начина и срока на изплащането му;
75.2. при счетена за неоснователна рекламация, ОПЕРАТОРЪТ посочва в отговора си мотива за решението си.

76. При счетена за основателна рекламация се изготвя Протокол за изплащане на обезщетение в два екземпляра – по един за ОПЕРАТОРА и за рекламанта.

77. При счетена за основателна рекламация и изплащане на обезщетение, представената за проверка рекламирана пратка се връща на потребителя за сметка на ОПЕРАТОРА.

78. При счетена за неоснователна рекламация представената за проверка от ОПЕРАТОРА рекламирана пратка се връща на рекламанта за негова сметка.

79. Обезщетенията по рекламации, счетени за основателни, се изплащат по начина, посочен в рекламационното писмо, в срок от 15 (петнадесет) дни след датата на изготвяне на отговора до рекламанта.

80. В случай, че не е посочено друго в рекламационното писмо, изплащането на обезщетение на рекламант, имащ корпоративен договор за куриерски услуги с ОПЕРАТОРА, става по банков път, по сметката, посочена в договора.

81. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност за пратки в недостатъчна опаковка, изпратени по настояване на ПОДАТЕЛЯ, при което той е декларирал това обстоятелство с подписа си в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”.

82. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност за всички повреди по куриерски пратки, станали поради скрити недостатъци в опаковката или невярно обявено съдържание.

83. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност, когато поради непълен/ неточен адрес на ПОЛУЧАТЕЛЯ пратката или съобщението са предадени на друго лице.

84. ОПЕРАТОРЪТ не е обвързан с предварително обявения срок на доставка на пратка или съобщение, когато ПОДАТЕЛЯТ е посочил непълен/ неточен адрес или телефон за връзка с получателя.

85. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност за несъбрана сума от получател на пратка с наложен платеж, когато пратката не може да се достави или бъде отказана от ПОЛУЧАТЕЛЯ и е върната на ПОДАТЕЛЯ.

86. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност за щети, неустановени от ПОЛУЧАТЕЛЯ в момента на получаване на пратката, в присъствието на служител на ОПЕРАТОРА.

87. ОПЕРАТОРЪТ се освобождава от отговорност за всяко забавяне или невъзможност за изпълнение на задълженията си, ако това изпълнение е възпрепятствано или забавено от причини, породени от непреодолими природни явления, стачки, бунтове, война, които се установяват от съответните компетентни органи.

88. ОПЕРАТОРЪТ не отговаря за претърпени непреки щети и нереализирани печалби, поради повреждане, загуба, ограбване, унищожение или забавяне на доставката на пратки и съобщения.

Предишен раздел

Следващ раздел

  • Такса гориво
  • Скорошни публикации
    • Промяна в работния график на Европът по случай Великденските и Майските празници
      Коментарите са изключени за Промяна в работния график на Европът по случай Великденските и Майските празници
    • Офис Смолян се премести на нов адрес
      Коментарите са изключени за Офис Смолян се премести на нов адрес
    • Офис Русе се премести на нов адрес
      Коментарите са изключени за Офис Русе се премести на нов адрес
    • Станете наш Партньор
      Коментарите са изключени за Станете наш Партньор
    • ЗАБАВЯНЕ В ДОСТАВКИ.
      Коментарите са изключени за ЗАБАВЯНЕ В ДОСТАВКИ.
  • Етикети
    ЕВРОПЪТ Европът-2000 Куриери доставки доставки европът куриерски офиси Европът куриерски услуги празници пратки честит празник
  • Събития
    май 2025
    П В С Ч П С Н
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
    « апр.    
Полезно
  • За нас
  • Населени места
  • Франчайзинг
Услуги
  • Вътрешни куриерски услуги
  • Международни куриерски услуги
  • Проследяване на пратка
  • Тарифен калкулатор
  • Карго експрес
  • Документи
  • Актуална тарифа (PDF)
Навигация
  • Начало
  • Общи условия
  • Услуги
  • Новини
  • Клонова Мрежа
  • Контакти
  • Карта на сайта
  • Политика за поверителност
  • Декларация за достъпност
Такси
  • Такса „Гориво“
  • Такса „Магазинаж“
© "ЕВРОПЪТ-2000" АД 2005-2025. Всички права запазени. © "Evropat-2000" JSC 2005-2025. All rights reserved.
Нашият сайт използва "бисквитки", за да го направим по-добър. Ако продължите да използвате evropat.bg, ние ще приемем, че сте съгласни с използването на бисквитки. Ако не сте съгласни, можете да промените настройките на бисквитките или да напуснете сайта ни по всяко време. Повече информация за "бисквитките" може да намерите в нашата Политика за поверителност.Ok