• български
  • English
    • office@evropat.com
    • 0 700 10 717
    • ул. Георги Трингов 6
    • РАЗДЕЛ VIIРАЗДЕЛ VII

home logo
  • Начало
  • За нас
    • Новини
    • Партньори и клиенти
  • Услуги
    • Актуална тарифа (PDF)
    • Вътрешни куриерски услуги
    • Пощенски паричен превод
    • Проследяване на пратка
    • Онлайн магазини
    • Тарифен калкулатор
    • Такса „Гориво“
    • Такса „Магазинаж“
    • Карго експрес
    • Палетни услуги
    • Документи
    • Мултифункционален банер за Вашия сайт
  • Офиси
    • Населени места
  • Франчайзинг
  • Международни
    • Източна и Западна Европа
    • Гърция до врата
    • Гърция до автомат
      • Автомати
    • Кипър
  • Кариери
  • Контакти

Внимание

×

ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА КУРИЕРСКИ УСЛУГИ И ПОЩЕНСКИЯ ОПЕРАТОР

52. Потребителят има право:

52.1. да изисква сключване на договор за ползване на всички пощенски услуги, предлагани от ОПЕРАТОРА;
52.2. да получи услугите по Раздел ІІ с качество и параметри съгласно Раздел ІV;
52.3. да получи пълна информация за характеристиките и параметрите на предлаганите услуги от ОПЕРАТОРА;
52.4. да получи екземпляр от товарителницата на пратката;
52.5. да получи пълна информация за статуса на всяка своя пратка, както от служители в офисите на ОПЕРАТОРА, така и на неговата интернет-страница www.evropat.bg
52.6. да провери съдържанието на пратката при получаване, в присъствието на служител на оператора;
52.7. да подава молби, жалби и предложения и да получава отговор от ОПЕРАТОРА в едномесечен срок от датата на подаването им;
52.8. да адресира жалби и сигнали до Комисията за регулиране на съобщенията;
52.9. да подава рекламации и да получава обезщетения в случаите и по реда на Раздел ІХ;
52.10. подателят има право да се разпорежда с пратката до момента на връчването й на получателя, в качеството си на неин законен владелец и разпоредител;
52.11. получателят, в качеството си на такъв, има право да се разпорежда с пратката до момента на връчването й, само по отношение промяна на адреса на доставка, като заплати стойността на куриерската услуга във връзка с поисканата промяна;
52.12. да промени някое от посочените в товарителницата обстоятелства след писмено разпореждане;
52.13. да получи обратно пратката си при отказ на получателя да я приеме, като заплати съответната сума на ОПЕРАТОРА за връщането й;
52.14. да ползва опаковки за опаковане на документални и малки колетни пратки, предлагани от ОПЕРАТОРА;
52.15. да изпрати пратка и в друга опаковка на свой риск и отговорност.

53. Потребителят се задължава:

53.1. да подготви пратката в подходящ вид и с достатъчна опаковка (уплътнена и обезопасена), за да издържи транспортиране и претоварване;
53.2. подателят се задължава да сложи подписа си върху товарителницата, като доказателство за верността на всички вписани данни, включително номера на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
53.3. да освободи от отговорност ОПЕРАТОРА при изпращане на пратка с недостатъчна опаковка по свое настояване, като се подпише в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”;
53.4. при изпращане на чуплива пратка да позволи на ОПЕРАТОРА проверка на целостта й;
53.5. при изпращане на пратка с обявена стойност да позволи на ОПЕРАТОРА проверка на съответствието на подадените данни за пратката и действителните;
53.6. да предплати цената на услугата, съгласно актуалната тарифа на ОПЕРАТОРА, освен ако не е посочен друг начин на плащане в индивидуалния договор;
53.7. да предостави точни, верни и пълни данни за получателя на пратката;
53.8. да предоставя личните си данни, като дава съгласието си за обработването им, във връзка с изпълнението на договора за куриерска услуга, по който е страна;
53.9. с цел опазване тайната на кореспонденцията ПОДАТЕЛЯТ да слага подпис на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
53.10. да поеме всички разноски на ОПЕРАТОРА по изпълнението на  допълнително дадени разпореждания по доставката на пратката му;
53.11. подателят е длъжен да заплати стойността на услугата за пратка, изпратена за сметка на получател при отказ за плащане от негова страна;
53.12. да доплати цената на куриерската услуга, в случай на установено по-високо тарифно тегло на пратката от посоченото в товарителницата;
53.13. да понесе отговорност за щетите, причинени от подадена от него пратка на други пратки, имущество, служители на ОПЕРАТОРА или други лица. Отговорността е в размер на понесените от ОПЕРАТОРА загуби или изплатените обезщетения.

54. Пощенският оператор има право:

54.1. да изисква пратката да бъде в подходящ вид и с опаковка за транспортиране, която да не застрашава целостта или съдържанието на другите пратки;
54.2. да предостави на ПОТРЕБИТЕЛЯ пликове за документални и малки колетни пратки;
54.3. с цел опазване тайната на кореспонденцията да изисква от ПОДАТЕЛЯ да слага подпис на плика, с който пътува пратката, ако такъв му е предоставен от ОПЕРАТОРА;
54.4. да не приеме пратки в неподходящ вид и с недостатъчна опаковка за транспортиране или съдържащи забранени за превоз вещества и материали, изброени в Раздел VІІІ;
54.5. да приеме пратка с недостатъчна опаковка единствено по настояване на ПОДАТЕЛЯ, изисквайки от него да го освободи от отговорност, като се подпише в товарителницата, при маркиране на поле „Недостатъчна опаковка”, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.6. да провери в присъствието на ПОДАТЕЛЯ целостта на пратка, обявена за чуплива, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.7. за пратка с обявена стойност да провери в присъствието на ПОДАТЕЛЯ целостта на пратката и съответствието на подадените по опис данни и действителните, а в случай на отказ – да не приема пратката за превоз;
54.8. да изисква от подателя посочването на точни, верни и пълни данни за получателя на пратката (адрес, телефон, име), както и описание на съдържанието й;
54.9. в качеството си на администратор на лични данни да изисква предоставянето на такива от потребителитe във връзка с изпълнението на договора за куриерска услуга;
54.10. с цел запазване на съдържанието им да доопакова безвъзмездно пратки, които в процеса на транспортиране са получили нарушаване на целостта на опаковката;
54.11. да извършва контролно замерване на пратка и при установена разлика с тарифното й тегло, посочено в товарителницата, да таксува ПОТРЕБИТЕЛЯ на действителното тарифно тегло;
54.12. да извърши проверка на пратка при съмнение за вложени забранени предмети или вещества в нея, в присъствието или с писменото съгласие на подателя. При отказ или липса на отговор, ОПЕРАТОРЪТ има право да откаже приемането на пратката или да уведоми компетентните органи, ако пратката е вече приета;
54.13. да организира приемането и транспортирането на пратките на потребителите по транспортна схема, оптимална и целесъобразна за него;
54.14. да сключва индивидуални договори с потребителите;
54.15. да получи обявеното в актуалната му тарифа или договорено в индивидуален договор възнаграждeние за предоставяне на съответната услуга;
54.16. да получи обезщетение от потребителите за причинени от техните пратки щети, нанесени на имуществото или служителите на оператора или на другите пратки.

55. Пощенският оператор се задължава:

55.1. да осигури на всички ПОТРЕБИТЕЛИ равнопоставен достъп до предлаганите услуги;
55.2. да опазва тайната на кореспонденцията по време и след извършване на услугата;
55.3. да спазва изискванията за защита на личните данни при извършването на предлаганите услуги;
55.4. да предостави на подателя и на получателя на пратката екземпляр от товарителницата;
55.5. да предостави на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ информация за всички характеристики на услугите, а при поискване да прави справки относно условията и реда за ползването им;
55.6. да предостави информация за статуса на всяка пратка до момента на получаването й и след това, както чрез служители в офисите си, така и на интернет-страницата си www.evropat.bg
55.7. да предостави възможност на получателя да провери съдържанието на пратката в момента на получаването й, в присъствието на служител на оператора;
55.8. да определи срокове за доставяне на пощенските пратки;
55.9. да изпълни заплатената от потребителя услуга с параметрите на качеството съгласно Раздел ІV;
55.10. да изпълнява допълнителни разпореждания на ПОТРЕБИТЕЛЯ, преди пратката да е доставена, ако те са изпълними и не нарушават организацията на работа на ОПЕРАТОРА;
55.11. да води и съхранява регистър на постъпилите молби, жалби и предложения, причините и основателността им и предприетите след разглеждането им действия. Данните да се съхраняват за срок от 12 (дванадесет) месеца при спазване на действащите правила за защита на личните данни;
55.12. да разглежда и взема становища по рекламации и предложения от потребителите в едномесечен срок от датата на подаването им;
55.13. да обезщети ПОТРЕБИТЕЛИТЕ съгласно Раздел ІХ;
55.14. да уведоми ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за настъпили промени в тарифата с цените чрез информация, поставена на видно място в офисите му и чрез публикуване на съобщение на интернет-страницата  www.evropat.bg
55.15. да уведоми във възможно най-кратък срок ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за ограничения в предоставянето на услугите, наложени от компетентните органи при извънредни обстоятелства или във връзка с националната сигурност и отбраната на страната;
55.16. да поставя Общите си условия и актуалната тарифа на видни места в офисите и на интернет-страницата си www.evropat.bg, както и да ги предоставя безплатно на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ при поискване.

Предишен раздел

Следващ раздел

  • Такса гориво
  • Скорошни публикации
    • Промяна в работния график на Европът по случай Великденските и Майските празници
      Коментарите са изключени за Промяна в работния график на Европът по случай Великденските и Майските празници
    • Офис Смолян се премести на нов адрес
      Коментарите са изключени за Офис Смолян се премести на нов адрес
    • Офис Русе се премести на нов адрес
      Коментарите са изключени за Офис Русе се премести на нов адрес
    • Станете наш Партньор
      Коментарите са изключени за Станете наш Партньор
    • ЗАБАВЯНЕ В ДОСТАВКИ.
      Коментарите са изключени за ЗАБАВЯНЕ В ДОСТАВКИ.
  • Етикети
    ЕВРОПЪТ Европът-2000 Куриери доставки доставки европът куриерски офиси Европът куриерски услуги празници пратки честит празник
  • Събития
    май 2025
    П В С Ч П С Н
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
    « апр.    
Полезно
  • За нас
  • Населени места
  • Франчайзинг
Услуги
  • Вътрешни куриерски услуги
  • Международни куриерски услуги
  • Проследяване на пратка
  • Тарифен калкулатор
  • Карго експрес
  • Документи
  • Актуална тарифа (PDF)
Навигация
  • Начало
  • Общи условия
  • Услуги
  • Новини
  • Клонова Мрежа
  • Контакти
  • Карта на сайта
  • Политика за поверителност
  • Декларация за достъпност
Такси
  • Такса „Гориво“
  • Такса „Магазинаж“
© "ЕВРОПЪТ-2000" АД 2005-2025. Всички права запазени. © "Evropat-2000" JSC 2005-2025. All rights reserved.
Нашият сайт използва "бисквитки", за да го направим по-добър. Ако продължите да използвате evropat.bg, ние ще приемем, че сте съгласни с използването на бисквитки. Ако не сте съгласни, можете да промените настройките на бисквитките или да напуснете сайта ни по всяко време. Повече информация за "бисквитките" може да намерите в нашата Политика за поверителност.Ok